keskiviikko 9. toukokuuta 2012

Pitkäaikaisprojekteja - Long term projects

Jo aikaa sitten syntyi ajatus tähtipeitosta. Sopivan tähden mallin löytäminen ei ollut helppoa, kun tiesin mitä halusin, tai ainakin mitä en halunnut. Lopulta päädyin soveltamaan muutamasta olemassa olevasta mallista oman tähtimallin. Nyt olen tällä mallilla tehnyt jo useampia tähtiä. Nuo pienimmät on tehty ihan ompelulangasta. Sen jälkeen kun on ompelulangalla käpyillyt, kaikki paksummat langat tuntuvat jotenkin kömpelöiltä... No, ehkä koolla 80 tulee vielä ihan kivaa.

A long time a go I got an idea about a star blanket. I just couldn't find the right pattern for the star, since I knew what I wanted. Or at least, what I didn't want. Finally I ended up adjusting my own pattern from the existing ones. Now I have made several stars with this pattern. The smallest ones are made with sewing thread. After using sewing thread, the thicker threads seem somewhat clumsy... Well, maybe I still like threads nr 80.

Valmiit tähdet - Finished stars
Toinen projekti, jota aloitin kun muutin Helsinkiin oli ruskeasta langasta tehty verhokappa. Nyt mahdollisesti muutan syksyllä, niin taitaa olla kesken ainakin sinne asti. Sitten tietää onko kapalle sopivaa ikkunaa. Tässä kuitenkin kuva tähän mennessä aikaansaadusta verhosta. Malli on itse muokattu muutamasta valmiista mallista (en enää muista mistä, siitä on n. 7 vuotta aikaa...)

Another project which I started when I moved to Helsinki, is a pelmet made from brown thread. Now it's possible that I'm moving in the fall, so it probably will be unfinished until then. Then I will know if I have a window for it. Here is a picture, however, of the unfinished object. I have adapted the pattern from couple of different sources (I can't remember from where, it was about 7 years ago...)

Omenakappa - Apple pelmet

2 kommenttia:

Maija kirjoitti...

Päädyin kokeilemaan tuota tähteä ja ohjeessa on virhe. Perusrengas on kai 4+2-2-4 eikä 4+4-4-4.

Anna Parikka kirjoitti...

Kiitos vinkistä! Aivan huolimattomuutta (pari riviä aiemminhan se on oikein...) Korjasin nyt sen tuonne ohjeeseenkin.